Accueil

Welcome to Teaching for L.I.F.E.

Along my journey in education, some lovely people asked if I would please make a blog. This is hard for me to do but I wish to contribute to help as many people as possible.

I believe in teaching for L.I.F.E.

I believe that learning inquisitively for enjoyment is what works best. I believe we are all inquisitive, meaning we all have questions. These questions push us to WANT to learn more according to our interests and passions, thus providing interest and enjoyment. Without these ingredients, we loose interest. With these ingredients, we pursue knowledge and learning.

The difference can be seen in the sparkling eyes of my students and in the teachers. Creatively-fun learning with a purpose creates life-long learners who acquire knowledge which they enjoy.

When I teach any subject, my main goal remains the full person.I believe that we were each uniquely created for a purpose with specific gifts. Gifts we can rely on to enhance our learning and equip ourselves to complete our goals.

This turns any person into a LIFE learner! 

Here you will find some applied examples, creative means and ideas, questions, answers, and links which make up my personal journey through teaching, consulting and coaching educational programs and teachers. I hope they inspire you to try new things.

Welcome!

If you would like to find out more about how I teach through someone else’s eyes,  please check out the amazingly gifted and talented Cecile Lainie’s article here:

Day 4: Tamara’s generosity – the psychological impact of TPRS on teenagers

Bienvenus à Teaching for L.I.F.E. (Enseigner pour la V.I.E)

Lors de mon parcours à travers l’éducation, de nombreuses personnes m’ont demandé si je pouvais créer un blog. Je ne suis pas douée dans ce domain mais je vais tenter une humble contribution à l’enseignement.

Je crois à l’enseignement pour la V.I.E. (l’apprentissage par voie inquisitrice et ensorcelante – c’est à dire à la fois captivante et plaisante ).

Je crois que l’apprentissage se fait par voie inquisitrice: ces questions que nous avons tous servent de moteur, et d’énergie à l’apprentissage. Nourri par nos passions et nos intérêts, nous oublions le travail nécessaire à acquérir ou apprendre car nous sommes comme ensorcelés par le plaisir et le désir. Sans ces ingrédients, nous perdons de vue l’intérêt et notre cerveau évacue les informations non utiles ou plaisantes. Notre énergie pour apprendre est renouvelée par ceux ci.

 J’ai vu la différence dans les yeux pétillants de mes élèves et des enseignants. Le plaisir de l’apprentissage créatif avec des objectifs réels génère des personnes qui veulent apprendre toute leur vie. Des personnes prêtent à  acquérir une connaissance dans lequel ils prennent plaisir.

 Qu’importe le sujet que j’enseigne, mon objectif  principal demeure la personne entière et leur épanouissement. Je crois que nous avons été créé unique dans un but précise avec des dons qui nous sont spécifiques. Des dons auxquels nous pouvons nous fier pour améliorer notre manière d’apprendre et nous équiper pour atteindre nos cibles.

Ceci crée des personnes toujours désireux d’apprendre.

Ici vous trouverez des exemples appliqués, des moyens et idées créatives, des questions, des réponses, et des liens qui composent mon parcours à travers l’enseignement, le conseil et le mentorat de programmes éducatifs et des enseignants.

Soyez les bienvenus !

 

Laisser un commentaire